Zwroty bez stresu i bez problemu
Nikt nie planuje robić zwrotu, ale to również część naszej pracy. Dlatego, jeśli sklep jest naprawdę profesjonalny, to zasady zwrotów i reklamacji są mniej więcej takie, jak poniżej. Nawet w trudniejszych sytuacjach jesteśmy zawsze po Twojej stronie:
Zwroty i reklamacje w Homessimo
PRAWO DO REKLAMACJI
PRAWO DO ZWROTU
Klient ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania przyczyny.
Termin ten liczony jest od dnia otrzymania Produktu przez Klienta lub osobę trzecią wskazaną przez Klienta, inną niż przewoźnik.
Prawo zwrotu konsumenckiego nie przysługuje przedsiębiorcom niebędącym jednoosobową działalnością gospodarczą (JDG) oraz żadnym podmiotom prawnym, w tym spółkom (z o.o., akcyjnym, itp.), a także innym przedsiębiorcom nabywającym towar w związku z prowadzoną działalnością.
W przypadku dokonania nowego zamówienia przy użyciu bonu rabatowego otrzymanego w ramach zwrotu po przekroczeniu ustawowych 14 dni, towar zakupiony przy użyciu tego bonu nie podlega zwrotowi ani odstąpieniu od umowy.
Procedura odstąpienia od umowy:
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji drogą e-mailową biuro@homessimo.pl
Klient może skorzystać z formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
Aby zachować termin odstąpienia od umowy, wystarczy, że Klient prześle informację przed upływem 14 dni od otrzymania Produktu.
Po otrzymaniu zgłoszenia Sprzedawca podaje adres do zwrotu towaru.
W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Klientowi środki nie później niż 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia.
Zwrot środków następuje tą samą metodą płatności, jaka została użyta przy zakupie, chyba że uzgodniono inaczej.
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem środków do czasu otrzymania zwracanego Produktu oraz oceny jego stanu.
Warunki zwrotu Produktu:
Produkt należy odesłać niezwłocznie, nie później niż 14 dni od zgłoszenia odstąpienia od umowy.
Produkt powinien być zwrócony w stanie umożliwiającym jego dalszą odsprzedaż, z uwzględnieniem konieczności sprawdzenia jego cech i funkcjonowania. W przypadku braku oryginalnego opakowania, Sprzedawca może potrącić odpowiednią część zwrotu proporcjonalnie do obniżenia wartości Produktu, o ile opakowanie miało istotne znaczenie dla jego dalszej sprzedaży.
Zwroty są akceptowane pod warunkiem, że Produkt nie posiada uszkodzeń przekraczających normalne użytkowanie konieczne do zapoznania się z jego funkcjonalnością. W przypadku braku oryginalnego opakowania lub śladów użytkowania, Sprzedawca może pomniejszyć kwotę zwrotu proporcjonalnie do obniżenia wartości Produktu.
Jeśli Produkt ulegnie uszkodzeniu w transporcie, Klient powinien spisać protokół szkody z kurierem i zgłosić reklamację przewoźnikowi. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przy odbiorze, Klient powinien niezwłocznie poinformować Sprzedawcę, który ponosi odpowiedzialność za wymianę Produktu na wolny od wad lub zwrot środków, jeśli wymiana nie jest możliwa.
Klient ponosi koszt zwrotu Produktu, chyba że zwrot wynika z reklamacji Produktu wadliwego lub został błędnie dostarczony przez Sprzedawcę.
Klient odpowiada za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z użytkowania wykraczającego poza konieczne do jego sprawdzenia.
Zwrot po 14 dniach:
Sprzedawca oferuje możliwość zwrotu w terminie do 100 dni.
W takim przypadku zwrot środków następuje w formie karty podarunkowej, ważnej przez 7 dni.
Wyjątki od ustawowego prawa odstąpienia
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku:
Produktów nieprefabrykowanych, wykonanych na indywidualne zamówienie Klienta.
Produktów oznaczonych jako „produkt dostępny na zamówienie”, realizowanych na specjalne zlecenie Klienta, chyba że uzgodniono inaczej na piśmie.
Produktów, które po dostarczeniu zostały nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
Produktów, których cena zależy od wahań na rynku finansowym.
DOSTAWA
Produkty są wysyłane za pośrednictwem firm kurierskich.
Koszty dostawy są podane w trakcie składania zamówienia.
W przypadku uszkodzenia przesyłki w transporcie, Klient zobowiązany jest do spisania protokołu szkody z kurierem i zgłoszenia reklamacji przewoźnikowi. Reklamacje dotyczące uszkodzeń transportowych będą rozpatrywane wyłącznie na podstawie takiego protokołu. W przypadku braku protokołu Sprzedawca może odmówić uznania reklamacji.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia wynikające z winy przewoźnika.
REKLAMACJE
Reklamacje dotyczące wad Produktu należy zgłaszać drogą e-mailową na adres biuro@homessimo.pl.
Reklamacja powinna zawierać:
Imię, nazwisko i dane kontaktowe Klienta,
Numer zamówienia,
Opis wady i ewentualne zdjęcia uszkodzeń,
Żądanie dotyczące sposobu rozpatrzenia reklamacji (wymiana, naprawa, zwrot środków).
Foto wady lub niezgodności
Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni roboczych od jej otrzymania.
Jeśli reklamacja zostanie uznana, Sprzedawca pokrywa koszty zwrotu Produktu i jego ponownej wysyłki.
Jeśli reklamacja zostanie odrzucona, Klient pokrywa koszty zwrotu Produktu.
Zwrot środków w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji następuje tą samą metodą płatności, jakiej użył Klient.